Nissan LEAF 2023 Ägarmanual
8.7.1.2. Användartips
Det automatiska klimatkontrollsystemet är utrustat med givare. Givarna och bidrar till att upprätthålla en konstant temperatur. Placera inget på eller runt de här sensorerna.
Med hjälp av läget AUTO kan du minska klimatkontrollsystemets strömförbrukning.
När knappen AUTO trycks in så tänds kontrollknappen AUTO. HEAT-knappens kontrollampa eller A/C-knappens kontrollampa tänds enligt klimatkontrollsystemets användningsstatus.
Om någon av knapparna MODE, A/C, HEAT, fläkthastighetsvredet, frontdefogger, luftintagsreglering trycks in när Auto-indikatorn lyser, släcks Auto-indikatorn.
Klimatkontrollsystemets strömförbrukning varierar beroende på temperaturen utomhus och temperaturen inställd för klimatkontrollsystemet. Strömförbrukningen ökar om temperaturen i kupén kyls ner för mycket på sommaren eller om den värms upp för mycket på vintern. Detta resulterar i en minskad räckvidd.
Om laddaren ansluts till fordonet när det är i Redo att köra-läge, och luftkonditioneringen eller värmaren är på, ställs strömbrytaren automatiskt om till läget ON. Klimatkontrollsystemet stänger automatiskt av värmaren eller luftkonditioneringen och växlar till ventilationsläget. Ställ strömbrytaren i avstängt läge om du vill inleda laddning. Slå på önskad klimatkontrollfunktion.
Vid normal laddning sätts klimatkontrollsystemet igång när laddningen är klar. Vid snabbladdning stängs klimatkontrollsystemet emellertid av när laddningen upphör.
Klimatkontrolltimern eller det fjärrstyrda klimatkontrollsystemet (endast Typ B) kan göra så att fönster immar igen beroende på den inställda temperaturen (endast Typ B) eller yttertemperaturen.
När sätesvärmarreglaget slås på innan klimatkontrollstimern eller fjärrstyrd klimatkontroll (endast typ B) sätts igång kommer sätesvärmaren också att slås på. Rattuppvärmningen kommer automatiskt att aktiveras när yttertemperaturen är låg.