Service som går ett steg längre
Service med mervärde
Att serva din Nissan i vårt nätverk av agenter och auktoriserade verkstäder ger dig service med mervärde. Vi strävar efter att ge en smidig och tillfredsställande upplevelse, samtidigt som din bil får den vård och omsorg den behöver.
Mobilitetslösningar
Njut av sinnesro när din bil servas på din lokala auktoriserade Nissan-verkstad. Vi föreslår gärna en transportlösning för att hålla dig mobil.(1)
Nissan Assistance
Nissan Assistance rycker in vid oförutsedda händelser på vägen. Skyddet gäller under hela garantiperioden och du kan få ytterligare täckning genom att serva din bil i vårt nätverk. Vi erbjuder dig support när som helst om något oförutsett inträffar, oavsett ålder på ditt Nissan-fordon, 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året.(2)
Service med tillit
Nissan Service erbjuder pålitlig expertis. Våra servicefunktioner och team med experttekniker är dedikerade att tillhandahålla kvalitetsservice för din bil. Du kan vara säker på att din Nissan är i kapabla händer.
Tekniska experter
Nissans tekniker har utbildats i Nissans verktyg och den senaste tekniken för att utföra diagnos och reparation på din bil. Detta i kombination med användning av Nissan originaldelar, gör att du kan känna dig helt trygg.(3)
Fordonskontroll
Vi åtar oss att göra en fullständig kontroll utan kostnad varje gång du lämnar in din Nissan för schemalagt underhåll eller reparation. Dessutom får du ett prisförslag innan något arbete utförs, så att du vet hur mycket det hela kommer att kosta.(4)
Hållbar framtid
Nissans globala miljöfilosofi och principer sträcker sig bortom idag, från återvinning av delar till att öka användningen av returnerade elbilsbatterier. Vi är fokuserade på att minska vår miljöpåverkan och resursförbrukning, i syfte att bidra till en renare, säkrare och mer hållbar framtid.
Minskat miljöavtryck
Nissan arbetar för att uppnå koldioxidneutralitet genom initiativ baserade på ny teknik, förnybara energikällor (batteri-ekosystem) och återanvändbara förpackningsmaterial.
Förnybara lösningar på produkter
Nissan strävar efter att tillhandahålla lösningar med lägre miljöavtryck utan att kompromissa med kvalitet och prestanda. Våra ansträngningar omfattar utökad återtillverkning av delar (motor, transmission, fjädring mm), elbilsbatterier och användning av återvunnet material i tillbehör som velourmattor.
Ansvarsfriskrivning
(1) Du har möjlighet att välja en mobilitetslösning som erbjuds av Nissan-verkstaden. Erbjudandet kan inkludera en lånebil med en av Nissan rekommenderad administrativ avgift på 199 kr med följande villkor:
Du måste be om mobilitetslösningen i förväg vid bokning av service/reparation av din Nissan.
Tjänsten gäller ej vid däckskifte.
Vi gör alltid vårt yttersta för att tillgodose våra kunders behov, men kan inte garantera att vi alltid kan tillhandahålla en lånebil, eller att lånebilen är av liknande modell som din bil. Vi förbehåller oss rätten att erbjuda alternativa mobilitetslösningar. Lånebilen ska återlämnas samma dag som den hämtas ut (om inget annat avtalas mellan användare och verkstad). Bränsle, avgifter för biltullar och liknande bekostas av användaren. Priser, villkor, försäkring och begränsningar för körsträcka och användning kan variera mellan olika Nissan-verkstäder.
Nissans mobilitetslöfte gäller inte vid reparation av fordonsskada som uppstått i samband med trafikolycka. Lånebilen är försäkrad (försäkringsvärdet kan variera hos olika partner). För ytterligare information, vänligen kontakta din auktoriserade Nissan-agent/-verkstad.
(2) Om mot förmodan ett fel uppstår eller du råkar ut för en olycka, så finns Nissan Assistance alltid där för att hjälpa dig. Nissan Assistance täcker dig under hela garantiperioden och du kan få ytterligare täckning genom att serva ditt fordon hos våra auktoriserade Nissan-verkstäder.
Om något oväntat skulle hända, ring oss först. Vi kommer göra allt vi kan för att få dig och din bil tillbaka på vägen så snabbt och smidigt som möjligt, 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan (söndagar och helgdagar inkluderade).
Nissan Assistance erbjuds efter fabriksgarantiperioden under en 1-årsperiod* när du servar bilen hos en auktoriserad Nissan-verkstad. Denna 1-årsperiod* förnyas varje gång varje du lämnar in din bil för underhåll enligt serviceprogram.
Nissan Assistance erbjuds kostnadsfritt (eventuella reparationskostnader ingår inte). Läs garantihäftet för ytterligare information (en lista över länder där Nissan Assistance är tillgängligt hittar du i garantihäftet).
Vid samtal till tel. 08 5010 30 00:
Du kan välja mellan Nissan Assistance (24/7 service) eller kundtjänst (öppet måndag-fredag 9:00-18:00, lördag-söndag 10.00-15.00 exklusive helgdagar).
Vanlig samtalstaxa gäller (enligt din telefonoperatörs prislista för mobiltelefoni/fasta nätet). Auktoriserade Nissan-agenter och -verkstäder kan kontaktas på sina egna nummer. Ditt samtal kopplas till rätt avdelning med hjälp av knapp- eller röstval. Tänk på att din vanliga samtalskostnad gäller även om det är kö. Om det är många som ringer kan väntetiden vara något längre. Nissan reserverar sig för störningar i telenätet. E-post och chatt (om sådan finns) kan användas som alternativ vid störningar i telenätet.
*Undantaget utvalda lätta kommersiella fordon med 2 års serviceintervall.
(3) Vi vill ge dig bästa möjliga service när du besöker en auktoriserad Nissan-agent eller -verkstad. Boka din nästa servicetid hos din närmaste Nissan-verkstad för att få din bil servad av våra tekniska experter.
(4) En kostnadsfri fordonskontroll erbjuds alla Nissan-ägare som lämnar in sin bil för reparation eller underhåll enligt serviceavtal. Du behöver inte närvara under fordonskontrollen. Om det visar sig att ytterligare arbete behöver göras på bilen ska verkstaden alltid lämna ett prisförslag för godkännande av dig. Med andra ord får inget ytterligare arbete påbörjas innan du godkänt prisförslaget.