Nissan LEAF 2023 Ägarmanual
12.15.10. Laddningssystem
Märkinspänning | AC 220 V - AC 240 V (enfas) | |
Märkingångsfrekvens | 50 Hz | |
Maximal märkström | 18 A eller 32 A (i förekommande fall) | |
Känslig ström i GFI (Ground Fault Interrupter) effektbrytare i NISSAN original portabel typ av EVSE (Electric Vehicle Supply Equipment) | 15mA | |
Laddningslägen/Typ av anslutning | Mode 2/kapsling B (normalladdning med EVSE (Electric Vehicle Supply Equipment) av bärbar typ från NISSAN – tillval) Mode 3/kapsling B/C (normalladdning med offentlig laddningsstation osv.) Mode 4/kapsling C (snabbladdning, V2X-laddning/-urladdning) | |
Erforderlig installation (överströmsskydd) | Metoderna för skydd mot överström och överspänning ska vara i enlighet med nationella regelverk Passande överströmsskyddsenheter för kablage av hus eller byggnader ska installeras. | |
IP-klass | IP44: När NISSAN EVSE eller NISSAN Mode 3-kabel är ansluten till en normal laddningsport | |
Drifttemperatur | Samma som fordonets drifttemperatur | |
Lagringstemperatur | Samma som fordonets lagringstemperatur | |
Höjd över havet | Upp till 3000 m | |
Tillämplig standard | EN61851-1:2011 EN61851-21:2002 IEC61851-1:2010 IEC61851-21:2001 EN62752 | EN61000-6-1:2007 EN61000-6-2:2005 EN61000-6-3:2007 EN61000-6-4:2007 IEC62196–1:2011 IEC62196–2:2011 IEC62196–3:2011 |
Adaptrar | Använd inte förlängningskabel eller eladapter. |