Nissan LEAF 2023 Ägarmanual

12.15.10. Laddningssystem

Märkinspänning

AC 220 V - AC 240 V (enfas)

Märkingångsfrekvens

50 Hz

Maximal märkström

18 A eller 32 A (i förekommande fall)

Känslig ström i GFI (Ground Fault Interrupter) effektbrytare i NISSAN original portabel typ av EVSE (Electric Vehicle Supply Equipment)

15mA

Laddningslägen/Typ av anslutning

Mode 2/kapsling B (normalladdning med EVSE (Electric Vehicle Supply Equipment) av bärbar typ från NISSAN – tillval)

Mode 3/kapsling B/C (normalladdning med offentlig laddningsstation osv.)

Mode 4/kapsling C (snabbladdning, V2X-laddning/-urladdning)

Erforderlig installation (överströmsskydd)

Metoderna för skydd mot överström och överspänning ska vara i enlighet med nationella regelverk Passande överströmsskyddsenheter för kablage av hus eller byggnader ska installeras.

IP-klass

IP44: När NISSAN EVSE eller NISSAN Mode 3-kabel är ansluten till en normal laddningsport

Drifttemperatur

Samma som fordonets drifttemperatur

Lagringstemperatur

Samma som fordonets lagringstemperatur

Höjd över havet

Upp till 3000 m

Tillämplig standard

EN61851-1:2011

EN61851-21:2002

IEC61851-1:2010

IEC61851-21:2001

EN62752

EN61000-6-1:2007

EN61000-6-2:2005

EN61000-6-3:2007

EN61000-6-4:2007

IEC62196–1:2011

IEC62196–2:2011

IEC62196–3:2011

Adaptrar

Använd inte förlängningskabel eller eladapter.

Överordnat ämne: