PARKOPPLA NISSANCONNECT SERVICES MED DIN
X-TRAIL

För att komma igång, sätt dig på förarplatsen med telefonen i handen. Följ sedan dessa enkla steg.

På telefonen

NissanConnect Services-appens logotyp på en smart telefon

Steg 1: Hämta och installera
 

Hämta appen NissanConnect Services till din smarta telefon på App Store eller Google Play.

Inloggningssidan för NissanConnect Services-appen.

Steg 2: Logga in eller registrera ett konto

 

Registrera ett konto i NissanConnect-appen eller logga in om du redan har ett konto.

Ett fordonsregistreringsdokument

Steg 3: Ange bilens chassinummer i appen

 

Ett 17-siffrigt chassinummer kan finnas på två ställen:

  • I bilens registreringsdokument
  • På dörröppningens kant vid förarplatsen

 

På bilens instrumentpanel

En parkopplingskod visas på skärmen på en Nissan X-Trail

Steg 4: Läs av parkopplingskoden på infotainmentsystemet

 

Starta infotainmentsystemet, startsidan och välj: Alla appar > NissanConnect Services > Informationskanaler > Info från Nissan > Kontoinformation > Bilens parkopplingskod.

Om ”Kontoinformation” inte visas, tryck på ”Info från Nissan” två gånger

På telefonen

En parkopplingskod som visas på en smart telefon.

Steg 5: Ange parkopplingskoden i appen

 

Gå tillbaka till appen, ange parkopplingskoden och acceptera villkoren. När villkoren har godkänts bör tjänsterna aktiveras inom några timmar. När detta är klart är du färdig. Trevlig körning!

För att använda NissanConnect Services behöver du en smart telefon med iOS- eller Android-operativsystem och ett SIM-kort för datatrafik från en mobiloperatör. Mobilnätstäckning krävs för alla tjänster.

 

Tillgängliga tjänster sorteras per land, modell, grad och serviceintervall. Vissa tjänster är avgiftsbelagda med abonnemangsperiod som anges i NissanConnect Services-appen. Mer information ges via NissanConnect Services-appen, Nissans webbplats, Nissan Agent eller hjälpcenter (telefon, nummer).