Nissan Interstar
Drivlinor och laddtider
Nissan Interstar
Drivlinor och laddtider
Nissan Interstar
Drivlinor och laddtider
Nissan Interstar
Drivlinor och laddtider
EV (87 kWh) | DIESEL [3] dCi 170 |
DIESEL [3] dCi 150 |
|
---|---|---|---|
BRÄNSLE | El | Diesel | Diesel |
BATTERIKAPACITET | 87 kWh | - | - |
MOTOREFFEKT kW | 105 | - | - |
MAX. VRIDMOMENT, NM @ VARV / MIN | 300 |
380 | 360 |
MAX. EFFEKT, KW (HK) @ VARV / MIN | 143 hk / 105 kW | 170 hk / 125 kW | 150 hk / 110 kw |
ACCELERATION 0-100 KM / H I SEK | TBC | TBC | TBC |
RÄCKVIDD BLANDAD KÖRNING (WLTP) | 400 km (N1) – 460 km (N2) | - | - |
TOPPFART KM/H | |||
VÄXELLÅDA | Automat | 6 MT / 9 AT | 6 MT / 9 AT |
DC-LADDNING | Std (130kW) | - | - |
AC-LADDNING | 22kW (std) | - | - |
EV (87 kWh) | EV (87 kWh) |
EV (87 kWh) |
|
---|---|---|---|
"TANKA" RÄCKVIDD |
- 50 km |
- 170 km |
- 400 km |
DC 130 kW SNABBLADDNING MED INTEGRERAD KABEL [5] |
6 min |
19 min | 1,1 tim |
AC 22 kW MED MODE 3 KABEL mode 3 kabel |
38 min | 1,53 tim | 4,35 tim |
[1] Angivna siffror gällande räckvidd baseras på laboratorietester i enlighet med EU-lagstiftning och är avsedda att jämföra olika bilmodeller.
Informationen refererar inte till en specifik bil och Nissan kan inte garantera dessa siffror. Siffrorna behöver inte avspegla ett verkligt körresultat. Tillvalsutrustning, underhåll, körsätt och icke tekniska faktorer som väderförhållanden och topografi kan påverka det officiella resultatet. Siffrorna sattes under den nya WLTP testcykeln (Worldwide harmonizied Light vehicle Test Procedure). Räckvidd upp till 460 km gäller N2 4.0t Skåp
[2] Data uppdaterad från feb 2024, i väntan på slutgiltig homologering
[3] Nissan Interstar dCi diesel: Bränsleförbrukning WLTP blandad körning l/100 km: 7,4-8,5; CO2-utsläpp g/km: 194-222. Siffrorna sattes under den nya WLTP testcykeln (Worldwide harmonizied Light vehicle Test Procedure). NEDC-värden är ej tillgängliga på detta fordon. Diesel bilen lanseras under 2025
[4] Siffrorna gäller batteriet på 87 kWh. Laddhastighet och laddtid är beroende av laddartyp och dess kondition, batteritemperatur samt omgivande temperatur vid laddplatsen. I kallt klimat kan bilens batterivärmefunktion behöva aktiveras för att framförallt öka hastigheten vid snabbladdning. Indikerade snabbladdningstider kräver användandet av en CCS 2 snabbladdare. Nissan e-Interstar är utrustad med en batteriskyddsfunktion som skyddar batteriet under upprepade snabbladdningar inom en kort tidsrymd. Laddtiden vid upprepade snabbladdningar kan därför öka i de fall när batteritemperaturen aktiverar skyddsfunktionen. Elförbrukning kWh/100km: 21; CO2-utsläpp g/km: 0 under drift.
[5] Max DC laddhastighet 130 kW med 87 kWh-batteri.