e-POWER | ||
---|---|---|
HUR DET FUNGERAR | En bensinmotor stöds av ett batteri under acceleration och körning | En kombination av en bensinmotor som laddar batteriet och en elmotor som driver hjulen |
VAD DRIVER HJULEN? | Bensinmotor | Elmotor |
HUR LADDAS BATTERIET? | Laddar vid körning genom regenerativ bromsning | Laddar vid körning via förbränningsmotorn och regenerativ bromsning |
BEHÖVER BILEN TANKAS MED BENSIN? | Ja | Ja |
HUR ÄR KÖRUPPLEVELSEN? | Vridmomentassistent med responsiv acceleration | Omedelbart vridmoment och tyst körning |
CO2-UTSLÄPP | Mindre utsläpp jämfört med likvärdig modell med en vanlig bensinmotor [1] |
Mindre utsläpp jämfört med en likvärdig modell med mildhybrid [2 & 3] |
HUR STOR DEL AV TIDEN DRIVER ELMOTORN BILEN TILL 100 %? | 0 % | 100 % |
Specifikationer
MOTOR
MILDHYBRID MHEV 6M/T 2WD |
MILDHYBRID MHEV Xtronic 2WD |
MILDHYBRID MHEV Xtronic 4WD |
e-POWER |
|
---|---|---|---|---|
AVGASKONTROLLSYSTEM / UTSLÄPPSNIVÅ | Euro6d full | Euro6d full | Euro6d full | Euro6d full |
ANTAL CYLINDRAR, KONFIGURERING | 4 i rad | 4 i rad | 4 i rad | 3 i rad |
VENTILER / CYLINDER | 4 | 4 | 4 | 4 |
ASPIRERING | Turbo | Turbo | Turbo | Turbo |
MOTORKAPACITET, CM³ | 1332 | 1332 | 1332 |
1497 |
KOMPRESSIONSFÖRHÅLLANDE | 10,5 ± 1 | 10,5 ± 1 |
10,5 ± 1 | Variabel: 8:1 - 14:1 |
KOMBINERAD EFFEKT, KW (HK) | 103 (140) | 116 (158) | 116 (158) | 140 (190) |
MAX. VRIDMOMENT, NM @ VARV / MIN | 240 | 270 | 270 | 330 |
BRÄNSLE | Bensin | Bensin |
Bensin |
Bensin |
BRÄNSLETILLFÖRSEL | Direktinsprutning | Direktinsprutning |
Direktinsprutning |
Direktinsprutning |
DRIVLINA
PRESTANDA
[1] Baserat på WLTP-siffror i jämförelse med likvärdig modell med vanlig förbränningsmotor. Förbrukning vid verklig körning kan variera på grund av olika faktorer som last i bilen, monterad extrautrustning, batteristatus, användning av A/C, underhåll, körsätt och andra förutsättningar som väderförhållande, topografi mm.
[2] Baserat på interna testdata och i väntan på officiell homologering. Förbrukning vid verklig körning kan variera på grund av olika faktorer som last i bilen, monterad extrautrustning, batteristatus, användning av A/C, underhåll, körsätt och andra förutsättningar som väderförhållande, topografi mm.
[3] Beskrivningar av hybriddrivlinor använder jämförelser med likvärdiga modeller med vanliga förbränningsmotorer. WLTP-siffror visas endast för jämförelseändamål. Förbrukning vid verklig körning kan variera på grund av olika faktorer som last i bilen, monterad extrautrustning, batteristatus, användning av A/C, underhåll, körsätt och andra förutsättningar som väderförhållande, topografi mm.
Bilderna som visas är för handledning. I vissa fall är bilderna tagna på fordon som inte finns på den svenska marknaden och inte representerar någon specifik modell, version eller erbjudande. De egenskaper som visas kanske inte är tillgängliga, eller är begränsade till vissa utrustningsnivåer.